ARTYKUL ------ http://ostatnidzwonek.pl/nk/tresc-1283-3.html ----------------
 Stylistyka i artyzm „Nie – Boskiej komedii” - strona 3
      Nie-Boska komedia | inne lektury | kontakt | reklama | Wersja mobilna
streszczenieopracowaniebohaterowieżycie i twórczość autoratest   

Jesteś w: Ostatni dzwonek -> Lektury -> Nie-Boska komedia

Stylistyka i artyzm „Nie – Boskiej komedii”

Zbuntowani chłopi wcale nie są świadomi swoich dążeń i dążeń rewolucji w ogóle. Wolność i równość kojarzą im się z pełnym żołądkiem, możliwością ucztowania, tak, jak niegdyś czynili to ich właściciele. Pod powłoką odważnych rebeliantów ciągnących na szubienicę panów – oprawców, czai się lęk, jeden z przedstawicieli chłopstwa mówi: „Chamy piją zdrowie twoje, Panie – przepraszają cię, Panie.” Opętane szałem wolności i rewolucji warstwy społeczne są nie tyle tragiczne, co śmieszne w realizacji celów.

Nie dziwi fakt, że „Nie – Boska komedia” precyzyjnie łącząca w sobie makabryczność (sceny rewolucji), grozę i dawkę satyry, jest idealnym „materiałem” dla teatru współczesnego posługującego się stylem tragikomedii, tragifarsy. Dzięki temu w sposób komiczny opowiada tragiczną prawdę o życiu, które przecież z racji swej złożoności, integruje ze sobą te elementy.

strona:    1    2    3  


Zobacz inne artykuły:

Inne
Czas i miejsce akcji „Nie – Boskiej komedii”
Geneza „Nie – Boskiej komedii” Krasińskiego
„Nie – Boska komedia” – streszczenie szczegółowe
„Nie – Boska komedia” jako dramat romantyczny
Streszczenie „Nie – Boskiej komedii” w pigułce
Charakterystyka Hrabiego Henryka
Kompozycja „Nie – Boskiej komedii”
Motyw rewolucji i porewolucyjnej przyszłości w „Nie – Boskiej komedii” Krasińskiego
Motyw poezji i poety w „Nie – Boskiej komedii”
„Nie – Boska komedia” jako dramat społeczny - „Dwa orły z nas – ale gniazdo twoje strzaskane piorunem” – polemika Pankracego i Hrabiego Henryka
Znaczenie tytułu „Nie – Boska komedia” – związki z Dantem
Biografia Zygmunta Krasińskiego - „poety ruin”
Stylistyka i artyzm „Nie – Boskiej komedii”
Interpretacja motta „Nie – Boskiej komedii”
Charakterystyka Pankracego
„Świat rozbitych form” – tragizm i etyka w „Nie – Boskiej komedii”
Motyw szaleństwa w „Nie – Boskiej komedii”
Motywy literackie w „Nie – Boskiej komedii”
Realizm i fantastyka w „Nie – Boskiej komedii”
Tło historyczne „Nie – Boskiej komedii”
Prozaiczna żona czy poetycka kochanka? – motyw miłości, rodziny i małżeńskiego szczęścia w „Nie – Boskiej komedii”
Dramatyzm głównych bohaterów „Nie – Boskiej komedii” Krasińskiego
„Nie – Boska komedia” jako dramat metafizyczny
Charakterystyka pozostałych bohaterów „Nie – Boskiej komedii”
Plan wydarzeń „Nie-Boskiej komedii”
Charakterystyka rewolucjonistów w „Nie – Boskiej komedii”
Charakterystyka arystokratów w „Nie – Boskiej komedia”
Twórczość Zygmunta Krasińskiego
Funkcje symboli religijnych w dziełach romantycznych twórców
Krasiński o „Nie – Boskiej komedii”
Realizacje sceniczne „Nie – Boskiej komedii” i uwagi krytyków
Delfina Potocka – muza i kochanka Zygmunta Krasińskiego
Uwagi i recenzje o „Nie – Boskiej komedii” w publikacjach XX – wiecznych
Sądy współczesnych poecie o „Nie – Boskiej komedii” (XIX wiek)
Najważniejsze cytaty z „Nie – Boskiej komedii”
Bibliografia





Tagi:
Partner serwisu: